Nylavet - Nysynet - Med Nummerplade

Model 741 (WW2 militærmodel). Kvik og frisk cykel, der kører rigtig godt.

Motor boret op til 600cc, store ventiler, moderne karburator og elektronisk tænding. Hard core traditionel håndskift og fodkobling (ingen panik over det; hvis du kan køre bil lærer du lynhurtigt at køre med fodkobling!)

Motor, gearkasse og alt mekanisk er renoveret af fagfolk, og med de bedste dele. 12V med ny dynamo og laderelæ.
 

Forgaflen er en speciel racer-udgave (ombygget original-forgaffel), lavet af Fasst Jim Wall, en af de bedste Indian racere i USA. Det er gaflen fra denne artikel (ikke "en der ligner", men den faktiske gaffel på billederne) www.virtualindian.org/1racercorner.htm

BSA Goldstar forbremse er et andet klassisk amerikansk racer trick (den kan bremse, i modsætning til den originale...). 19" forhjul, 18" baghjul. Bagbremsen er Triumph Bonneville (også bedre og lettere end det originale), begge hjul/bremser er renoveret og har lukkede kuglelejer og rustfri eger. 

Der er en del andre rustfri dele på cyklen, blandt andet skærmstiver og custom jockey shift.  Professionel lakering. Der sidder en almindelig hvid nummerplade på, men sort historisk plade er ikke noget problem at få til den, hvis det skulle være. Billig forsikring som veteran er heller ikke noget problem.

Ændringer siden billederne blev taget: Udstødning og sæde har fået noget patina fra opstart. Moderne (Keihin CV) karburator og Indian "Raceway" luftfilter monteret. Cyklen har kørt under 100 Km fra "ny", så der skal lidt mere indkøring til, men den kører rigtig godt allerede nu, og der ser ikke ud til at være nogle særlige problemer.

stuff@choppers.dk eller 2180 1840 (aften)
 
 


 


 
 

Indian-reservedele og -information er ikke noget problem. IPE i København har det hele, og giver gerne gode råd:
www.indianpartseurope.com

Indianklubben kan også være til hjælp: www.indianklub.dk

Se også:
www.virtualindian.org